Премахни “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam вирус (Вирусът Скам поддръжка) - Упътване за премахване
Скам вирус за техническа поддръжка “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED”
Появил се е съмнителен изскачащ прозорец, който съобщава “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED (Apple компютърът ви е заключен)”? Чудите се дали някой е решил да заключи iPhone Safari “поради проблеми със сигурността”? Ако това е така, не бързайте да се обаждате на телефонния номер, който се е появил на екрана на вашия Mac, iPad или iPhone, защото чисто и просто си имате работа с измамници, представящи се за техническа поддръжка , които се опитват да се възползват от по-неопитните потребители, искащи да избегнат зловреден софтуер на устройствата си. Заключването на Safari е просто скам (измама) и не трябва да се подвеждате. Тези заблуждаващи съобщения могат да компрометират вашия iPhone, а също и iPad или Mac компютър – никое от тези устройва все още не е защитено от този тип зловреден софтуер. Измамата се базира на дузина фишинг уеб страници, показващи надлежно изглеждащи предупреждения, които гласят, че “Apple компютъра ви е блокиран” (“Apple computer has been blocked”). Измамниците обикновено използват Google Chrome или Safari, за да показват тези съобщения, но могат да бъдат засегнати и други браузъри. Измамниците се опитват да манипулират чувствата на жертвите и да ги изплашат достатъчно, така че да ги принудят да се обадят на предоставения телефонен номер на “Apple Care/Грижа за клиента” или “Apple Support/Поддръжка” без да се замислят много много. И все пак, обаждането на посочения номер само свързва жертвата с “подземния” офис на престъпниците, които се представят за служители Apple, а всъщност не са.
Нашите специалисти показват как вирусът “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” се опитва да подмами жертвите да се обадят на "специалистите" от техническата поддръжка. За съжаление, тези скам съобщения може да изглеждат напълно достоверни.
Нещо повече, забелязва се, че по-голямата част от тези офиси са разположени в Индия, затова, ако имате и най-малкото съмнение, че си имате работа с измама свързана с техническа поддръжка и т. нар. “сертифициран специалист на Apple” ви заговори със силен индийски акцент и поиска от вас да разкриете лична информация или да изтеглите програма за дистанционен достъп, по-добре затворете телефона. На първо място, истинските специалисти на Apple или Microsoft никога няма да искат от вас да предоставяте чувствителна информация по телефона. Изманиците могат да се опитат да използват данните на кредитната ви карта или личната ви информация с нечисти намерения, затова внимавайте с използваните от тях трикове. Например, могат да се опитат да ви продадат съмнителен “софтуер за сигурност” за огромна сума пари (100-300 щатски долара или повече), да ви накарат да се регистрирате в съмнителни портали, които изглеждат като истинската уеб страница на Apple (фишинг сайт), като използвате вашето Apple ID и други подобни. Не забравяйте, че влизането в подобни портали изпраща директно данните ви за вход към сървърите на престъпниците. Ако подозирате, че вашия Mac е засегнат от вируса “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED”, направете системно сканиране с помощта на Malwarebytes и премахнете инфекцията. Ако не може да я премахнете с помощта на тази програма, препоръчваме ви да използвате инструкциите дадени под статията.
Как съм се заразил с този малуер?
Похищението на “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” се случва, когато потребителите посещават компрометирани уеб страници, изтеглят и инсталират съмнителни файлове и в много други случаи. Ако забележите, че Mac или друго ваше устройство с операционна система iOS започне да се държи съмнително, не го пренебрегвайте, а вземете незабавни мерки за разрешаване на проблема. Основният ни съвет е да обърнете внимание на вида съдържание, който разглеждате докато сте онлайн. Запомнете, че уеб страниците със съдържание ориентирано към възрастни, хазартните уеб страници и особено страниците, които съдържат колекции от тапети (уолпейпъри) са в списъка на опасните места в интернет и посещаването им може да изложи операционната ви система на риск. Съветваме ви да бъдете внимателни, когато разглеждате такива и да не кликвате върху показваните на тях банери и никога да не разглеждате предложения, които се появяват под формата на изскачащи реклами.
Как да оправя компютъра си след атака на “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED”?
Ако искате да премахнете вируса “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” бързо, направете системно сканиране с програмата Malwarebytes. Съвместима е с Mac OS и ще ви помогне да почистите системата от съмнителни компоненти. Може да се опитате да премахнете инфекцията и ръчно. Използвайте инструкциите за премахване на “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED”, предоставени от нашия екип, които ще намерите по-долу.
Как да премахнете вируса за техническа поддръжка “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” от вашия iPhone/iPad:
1. Натиснете надолу бутона Sleep/Wake на устройството си, а също и бутона Home (едновременно!). Задръжте ги така, докато устройството се изключи.
2. Изчакайте малко и след това включете отново устройството.
3. Изтрийте информацията свързана със сърфиране от устройството си: отидете в Settings(Настройки) > Safari > Clear History (Изтрий историята) > Clear Cookies (Изтрий бисквитки) и Data(Данни)/Clear History (Изтрий историята) и Website Data (Данни от уеб страници).
За да разберете как да деинсталирате вируса от Mac OS, вижте дадените по-долу инструкции.
Може да премахнете, нанесените от вируса щети, като използвате ReimageIntego. SpyHunter 5Combo Cleaner и Malwarebytes са подходящи за откриване на потенциално нежелани програми и вируси, заедно с всичките им файлове и записи в регистрите, които са свързани с тях.
Упътване за ръчно премахване на “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam вируси:
Премахване на “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam от Mac OS X система
Деинсталирайте всички съмнителни приложения от вашия Mac. Може да ви се наложи да прочетете тези инструкции, за да направите всичко в правилния ред. Първо затворете Safari и го отворете отново, като задържите клавиша Shift.
-
Ако използвате OS X, натиснете Go горе вляво и изберете Applications.
-
Изчакайте, докато видите папката Applications и гледайте за “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam или други съмнителни програми. Сега натиснете дясно копче на всяко подобно въведение и изберете Move to Trash.
Премахване на “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam от Internet Explorer (IE)
-
Премахнете опасни приставки
Отворете Internet Explorer, натиснете на зъбното колело (IE меню) в горния десен ъгъл на браузъра и изберете Manage Add-ons. -
Ще видите Manage Add-ons прозорец. Тук потърсете за “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam и други подозрителни приставки. Изключете тези въведения, като натиснете Disable:
-
Променете началната си страница, ако е била променена от вируса:
Натиснете върху зъбното колело (меню) в горния десен ъгъл на браузъра и изберете Internet Options. Останете в General таб. -
Тук, премахнете зловредни линкове и въведете предпочитано име на домейн. Натиснете Apply, за да запазите промените.
-
нулирай Internet Explorer
Натиснете зъбното колело (меню) отново и изберете Internet options. Отидете в таба Advanced. - Тук изберете Reset.
-
Когато сте в нови прозорец, проверете Delete personal settings и изберете Reset отново, за да завършите премахването на “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam.
Премахнете вируса “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam от Microsoft Edge
Рестартирайте настройките на Microsoft Edge (Метод 1):
- Пуснете Microsoft Edge и цъкнете на More (трите точки в горния десен ъгъл на екрана).
- Кликнете върху Settings, за да отворите повече опции.
-
Веднъж щом се появи екрана Settings, цъкнете върху Choose what to clear под опцията Clear browsing data.
-
Тук изберете какво искате да премахнете и кликнете Clear.
-
Сега трябва да кликнете с десен бутон върху Start (Windows логото). Тук изберете Task Manager.
- Като сте в таба Processes, потърсете Microsoft Edge.
-
Цъкнете с десен бутон и изберете опцията Go to details. Ако не виждате опцията Go to details, цъкнете More details и повторете предните стъпки.
-
Когато се появи таба Details, намерете всяко въведение с името Microsoft Edge в него. Дясно копче и изберете End Task, за да спрете тези въведения.
Рестартиране на браузъра Microsoft Edge (Метод 2):
Ако Метод 1 не Ви помогне, трябва да използвате подробния метод за рестартиране на Edge.
- Забележка: трябва да направите копие на данните си преди да използвате този метод.
- Намерете тази папка на компютъра си:
C:\Users\%username%\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe.
-
Изберете всяко въведение, запазено там и цъкнете дясно копче. След това опцията Delete.
- Кликнете Start (Windows логото) и напишете window power в реда Search my stuff.
-
Дясно копче на Windows PowerShell и изберете Run as administrator.
- След като сте администратор: прозорец на Windows PowerShell се появява, след което трябва да поставите тази команда след PS C:\WINDOWS\system32> и да натиснете Enter:
Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml -Verbose}
След като тези тъпки бъдат завършени, “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam трябва да е премахнат от Microsoft Edge браузъра Ви.
Премахване на “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam от Mozilla Firefox (FF)
-
Премахни опасни разширения
Отворете Mozilla Firefox, натиснете на иконката на менюто (горе вдясно) и изберете Add-ons → Extensions. -
Тук, изберете “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam и други съмнителни приставки. Натиснете Remove, за да изтриете тези въведения.
-
нулирай Mozilla Firefox
Натиснете Firefox меню горе вляво и натиснете въпросителната. Тук, изберете Troubleshooting Information. -
Сега ще видите Reset Firefox to its default state съобщение с Reset Firefox бутон. Натиснете този бутон няколко пъти и завършете премахването на “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam.
Премахване на “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam от Google Chrome
-
Изтрийте зловредни приставки
Отворете Google Chrome, натиснете на иконката на менюто (горе вдясно) и изберете Tools → Extensions. -
Тук, изберете “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam и други зловредни приставки и изберете иконката с кофата, за да ги изтриете.
-
Изберете менюто отново и след това Settings → Manage Search engines под секция Search.
-
Докато сте в Search Engines..., премахтете зловредни сайтове за търсене. Трябва да оставите само Гугъл или Вашия предпочитан домейн.
-
нулирай Google Chrome
Кликнете на менюто горе вдясно на Вашия Google Chrome и изберете Settings. -
Скролнете надолу до края на страницата и натиснете Reset browser settings.
-
Натиснете Reset, за да потвърдите действието и да завършите премахването на “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam.
Премахване на “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam от Safari
-
Премахни опасни разширения
Отворете Safari уеб браузър и кликнете на Safari в менюто горе вляво на екрана. След като направите това, изберете Preferences. -
Тук, изберете Extensions и гледайте за “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam или други съмнителни въведения. Кликнете на Uninstall, за да се отървете от всяко от тях.
-
нулирай Safari
Отворете Safari браузър и кликнете на Safari в менюто горе вляво. Тук, изберете Reset Safari.... -
Сега ще видите подробен диалогов прозорец, пълен с опции за рестартиране. Всички тези опции обикновено са отбелязани, но можете да изберете кои от тях искате да рестартирате. Натиснете Reset, за да завършите процеса по премахване на “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam.
Не позволявайте на правителството да ви шпионира
Правителствата имат много причини за проследяване на потребителски данни и шпиониране на гражданите, затова е добре да се замислите и да разберете повече за съмнителните практики за събиране на информация. За да избегнете нежелано проследяване или шпиониране, трябва да бъдете напълно анонимни в Интернет.
Може да изберете различно местоположение, когато сте онлайн и имате достъп до желани материали без ограничение на специфично съдържание. Може да се радвате на Интернет връзка без рискове да бъдете хакнати, като използвате VPN услугата Private Internet Access.
Управлявайте информацията, която може да бъде използвана от правителството или трети страни и сърфирайте в мрежата без да бъдете шпионирани. Дори да не участвате в някакви незаконни дейности или се доверявате на избора си на услуги и платформи, имайте едно наум за собствената си сигурност и вземете превантивни мерки като използвате VPN услуга.
Архивиране на файлове в случай на атака на зловреден софтуер
Компютърните потребители могат да понесат различни загуби, които се дължат на кибер инфекции или на техни собствени грешки. Софтуерни проблеми, причинени от зловреден софтуер или загуба на информация, дължаща се на криптиране, могат да доведат до различни последици за устройството ви или дори до непоправими щети. Когато разполагате с адекватни актуални резервни файлове лесно може да се възстановите след подобен инцидент и да се върнете към работата си.
Актуализациите на резервните файлове след всяка промяна в устройството са изключителни важни, за да може да се върнете на точното място, на което сте спрели работа, когато зловреден софтуер или друг проблем с устройството е причинило загуба на информация или е прекъснало работата ви.
Когато разполагате с предишна версия на важен документ или проект, може да избегнете чувството на безсилие и стреса. Доста е полезно в случай на изненадваща зловредна атака. Използвайте Data Recovery Pro за възстановяване на системата.
Вашето мнение за “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” Tech Support Scam virus