Премахни „YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED“ Tech Support Scam вирус (Вирусът Скам поддръжка) - Упътване за премахване
Упътване за премахване на „YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED“ Tech Support Scam вируси
Какво е Вирус за техническа поддръжка “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED”?
Скам вирус за техническа поддръжка „YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED“
Появил се е съмнителен изскачащ прозорец, който съобщава “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED (Apple компютърът ви е заключен)”? Чудите се дали някой е решил да заключи iPhone Safari “поради проблеми със сигурността”? Ако това е така, не бързайте да се обаждате на телефонния номер, който се е появил на екрана на вашия Mac, iPad или iPhone, защото чисто и просто си имате работа с измамници, представящи се за техническа поддръжка , които се опитват да се възползват от по-неопитните потребители, искащи да избегнат зловреден софтуер на устройствата си. Заключването на Safari е просто скам (измама) и не трябва да се подвеждате. Тези заблуждаващи съобщения могат да компрометират вашия iPhone, а също и iPad или Mac компютър – никое от тези устройва все още не е защитено от този тип зловреден софтуер. Измамата се базира на дузина фишинг уеб страници, показващи надлежно изглеждащи предупреждения, които гласят, че „Apple компютъра ви е блокиран“ (“Apple computer has been blocked”). Измамниците обикновено използват Google Chrome или Safari, за да показват тези съобщения, но могат да бъдат засегнати и други браузъри. Измамниците се опитват да манипулират чувствата на жертвите и да ги изплашат достатъчно, така че да ги принудят да се обадят на предоставения телефонен номер на “Apple Care/Грижа за клиента” или “Apple Support/Поддръжка” без да се замислят много много. И все пак, обаждането на посочения номер само свързва жертвата с „подземния“ офис на престъпниците, които се представят за служители Apple, а всъщност не са.
Нашите специалисти показват как вирусът “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” се опитва да подмами жертвите да се обадят на "специалистите" от техническата поддръжка. За съжаление, тези скам съобщения може да изглеждат напълно достоверни.
Нещо повече, забелязва се, че по-голямата част от тези офиси са разположени в Индия, затова, ако имате и най-малкото съмнение, че си имате работа с измама свързана с техническа поддръжка и т. нар. „сертифициран специалист на Apple“ ви заговори със силен индийски акцент и поиска от вас да разкриете лична информация или да изтеглите програма за дистанционен достъп, по-добре затворете телефона. На първо място, истинските специалисти на Apple или Microsoft никога няма да искат от вас да предоставяте чувствителна информация по телефона. Изманиците могат да се опитат да използват данните на кредитната ви карта или личната ви информация с нечисти намерения, затова внимавайте с използваните от тях трикове. Например, могат да се опитат да ви продадат съмнителен „софтуер за сигурност“ за огромна сума пари (100-300 щатски долара или повече), да ви накарат да се регистрирате в съмнителни портали, които изглеждат като истинската уеб страница на Apple (фишинг сайт), като използвате вашето Apple ID и други подобни. Не забравяйте, че влизането в подобни портали изпраща директно данните ви за вход към сървърите на престъпниците. Ако подозирате, че вашия Mac е засегнат от вируса „YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED“, направете системно сканиране с помощта на Malwarebytes и премахнете инфекцията. Ако не може да я премахнете с помощта на тази програма, препоръчваме ви да използвате инструкциите дадени под статията.
Как съм се заразил с този малуер?
Похищението на „YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED“ се случва, когато потребителите посещават компрометирани уеб страници, изтеглят и инсталират съмнителни файлове и в много други случаи. Ако забележите, че Mac или друго ваше устройство с операционна система iOS започне да се държи съмнително, не го пренебрегвайте, а вземете незабавни мерки за разрешаване на проблема. Основният ни съвет е да обърнете внимание на вида съдържание, който разглеждате докато сте онлайн. Запомнете, че уеб страниците със съдържание ориентирано към възрастни, хазартните уеб страници и особено страниците, които съдържат колекции от тапети (уолпейпъри) са в списъка на опасните места в интернет и посещаването им може да изложи операционната ви система на риск. Съветваме ви да бъдете внимателни, когато разглеждате такива и да не кликвате върху показваните на тях банери и никога да не разглеждате предложения, които се появяват под формата на изскачащи реклами.
Как да оправя компютъра си след атака на „YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED“?
Ако искате да премахнете вируса „YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED“ бързо, направете системно сканиране с програмата Malwarebytes. Съвместима е с Mac OS и ще ви помогне да почистите системата от съмнителни компоненти. Може да се опитате да премахнете инфекцията и ръчно. Използвайте инструкциите за премахване на „YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED“, предоставени от нашия екип, които ще намерите по-долу.
Как да премахнете вируса за техническа поддръжка „YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED“ от вашия iPhone/iPad:
1. Натиснете надолу бутона Sleep/Wake на устройството си, а също и бутона Home (едновременно!). Задръжте ги така, докато устройството се изключи.
2. Изчакайте малко и след това включете отново устройството.
3. Изтрийте информацията свързана със сърфиране от устройството си: отидете в Settings(Настройки) > Safari > Clear History (Изтрий историята) > Clear Cookies (Изтрий бисквитки) и Data(Данни)/Clear History (Изтрий историята) и Website Data (Данни от уеб страници).
За да разберете как да деинсталирате вируса от Mac OS, вижте дадените по-долу инструкции.
Може да премахнете, нанесените от вируса щети, като използвате FortectIntego. SpyHunter 5Combo Cleaner и Malwarebytes са подходящи за откриване на потенциално нежелани програми и вируси, заедно с всичките им файлове и записи в регистрите, които са свързани с тях.
Упътване за ръчно премахване на „YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED“ Tech Support Scam вируси
Премахване на „YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED“ Tech Support Scam от Mac OS X система
Деинсталирайте всички съмнителни приложения от вашия Mac. Може да ви се наложи да прочетете тези инструкции, за да направите всичко в правилния ред. Първо затворете Safari и го отворете отново, като задържите клавиша Shift.
- Ако използвате OS X, натиснете Go горе вляво и изберете Applications.
- Изчакайте, докато видите папката Applications и гледайте за „YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED“ Tech Support Scam или други съмнителни програми. Сега натиснете дясно копче на всяко подобно въведение и изберете Move to Trash.
Нулиране на настройките на MS Edge/Chromium Edge
Изтриване на нежелани разширения от МS Edge:
- Натиснете Меню/Menu (трите хоризонтални точки в горния десен ъгъл на прозореца на браузъра) и изберете Разширения/Extensions.
- От списъка изберете разширението и кликнете върху иконата със зъбно колело.
- Кликнете върху Деинсталиране/Uninstall най-отдолу.
Изчистете бисквитките и данните от сърфиране:
- Кликнете върху Меню/Menu (трите хоризонтални точки в горния десен ъгъл на прозореца на браузъра) и изберете Поверителност и сигурност/Privacy & security.
- В раздела Изтриване на данните за сърфиране/Clear browsing data, натиснете бутона Изберете какво да изчистите/Choose what to clear.
- Изберете всичко (с изключение на пароли, въпреки че може да искате да включите също и разрешителни за медии, ако е приложимо) и натиснете Изтриване/Clear.
Възстановете настройките за нов раздел и начална страница:
- Кликнете върху иконата на менюто и изберете Настройки/Settings.
- След това намерете раздел При стартиране/On startup.
- Натиснете Деактивирай/Disable в случай че откриете съмнителен домейн.
Ако горният метод не сработи, нулирайте настройките на MS Edge по следния начин:
- Натиснете Ctrl + Shift + Esc, за да отворите Мениджъра на задачите/Task Manager.
- Натиснете стрелката Повече информация/More details в дъното на прозореца.
- Изберете раздел Информация/Details.
- Сега скролнете надолу и намерете всички записи, които съдържат Microsoft Edge в името си. Кликвате с десен бутон на всеки един от тях и избирате Край на задачата/End Task, за да прекъснете работата на MS Edge.
Ако този начин не успее да ви помогне, ще трябва да използвате разширения метод за нулиране настройките на Edge. Не забравяйте, че преди това трябва да архивирате данните си.
- В компютъра си намерете следната папка: C:\\Users\\%username%\\AppData\\Local\\Packages\\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe.
- Натиснете Ctrl + A на клавиатурата, за да изберете всички папки.
- Кликнете с десен бутон върху тях и изберете Изтриване/Delete
- Сега кликнете с десен бутон на мишката върху Start бутона и изберете Windows PowerShell (Admin).
- Когато се отвори новия прозорец, копирайте и поставете следната команда и след това натиснете Enter:
Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\\AppXManifest.xml” -Verbose
Инструкции за базиран на Chromium Edge
Изтрийте разширенията от MS Edge (Chromium):
- Отворете Edge и изберете Настройки/Settings > Extensions/Разширения.
- Изтрийте нежеланите разширения като натиснете Премахване/Remove.
Изчистване на кеша и данните за сайта:
- Отворете Меню/Menu и отидете в Настройки/Settings.
- Изберете Поверителност и услуги/Privacy and services.
- Под Изчистване на данните за сърфирането/Clear browsing data, натиснете Изберете какво да изчистите/Choose what to clear.
- Под Времеви диапазон/Time range, изберете През цялото време/All time.
- Изберете Почистване сега/Clear now.
Нулиране на настройките на базиран на Chromium MS Edge:
- Отворете Меню/Menu и изберете Настройки/Settings.
- От лявата страна изберете Нулиране на настройките/Reset settings.
- Изберете Възстановяване на настройките до стойностите им по подразбиране/Restore settings to their default values.
- Потвърдете с Възстанови/Reset.
Нулиране на настройките на Mozilla Firefox
Премахване на опасни разширения:
- Отворете браузъра Mozilla Firefox и кликнете върху Menu/Меню (три хоризонтални линии в горния десен ъгъл на прозореца).
- Изберете Add-ons/Добавки.
- Тук изберете плъгини, които са свързани с Вирус за техническа поддръжка “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” и натиснете Remove/Премахване.
Нулирайте началната страница:
- Кликнете върху трите хоризонтални линии в горния десен ъгъл, за да се отвори менюто.
- Изберете Options/Опции.
- В опциите Home/начална страница, въведете предпочитан от вас сайт, който ще се отваря всеки път, когато отворите Mozilla Firefox.
Изчистете бисквитките и данните за уеб страницата:
- Натиснете Menu/Меню и изберете Options/Опции.
- Отидете в раздел Privacy & Security/Поверителност и сигурност.
- Скролнете надолу докато откриете Cookies and Site Data/Бисквитки и данни за уеб страницата.
- Натиснете Clear Data/Изчистване на данните…
- Изберете Cookies and Site Data/Бисквитки и данни за уеб страницата, както и Cached Web Content/Кеширано уеб съдържание и натиснете Clear/Изчистване.
Нулиране на настройките на Mozilla Firefox
В случай че Вирус за техническа поддръжка “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” не бъде премахнато след като сте изпълнили горните инструкции, нулирайте настройките на Mozilla Firefox:
- Отворете браузъра Mozilla Firefox и натиснете Menu/Меню.
- Отидете в Help/Помощ и след това изберете Troubleshooting Information/Информация за разрешаване на проблеми.
- В раздела Give Firefox a tune up/Настройки на Firefox кликнете върху Refresh Firefox…/Опресняване на Firefox…
- След като се появи изскачащия прозорец, потвърдете действието като натиснете Refresh Firefox/Опресняване на Firefox – това трябва да финализира премахването на Вирус за техническа поддръжка “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED”.
Нулиране на настройките на Google Chrome
Изтриване на зловредните разширения от Google Chrome:
- Отворете Google Chrome, кликнете върху Менюто/Menu (три вертикални точки в горния десен ъгъл) и изберете Още инструменти/More tools > /Разширения/Extensions.
- В новоотворения прозорец ще видите всички инсталирани разширения. Деинсталирайте всички съмнителни плъгини, които могат да имат връзка с Вирус за техническа поддръжка “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” като кликнете върху Премахване/Remove.
Изчистете кеш паметта и уеб данните от Chrome:
- Кликнете върху Меню/Menu и изберете и изберете Настройки/Settings.
- В раздела Поверителност и сигурност/Privacy and security, изберете Изчистване на данните за сърфирането/Clear browsing data.
- Изберете История на сърфиране, бисквитки и други данни за сайта/Browsing history, Cookies and other site data, както и Кеширани изображения/Cached images и файлове/files.
- Натиснете Изтриване на данни/Clear data.
Промяна на началната страница:
- Кликнете върху менюто и изберете Настройки/Settings.
- Потърсете съмнителен сайт като Вирус за техническа поддръжка “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” в раздела При стартиране/On startup.
- Кликнете върху Отваряне на специфична или няколко страници/Open a specific or set of pages и кликнете върху трите точки, за да се появи опцията Премахване/Remove.
Нулиране на настройките на Google Chrome:
Ако предните методи не са успели да ви помогнат, нулирайте настройките на Google Chrome, за да елиминирате всички компоненти на Вирус за техническа поддръжка “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED”:
- Отворете Меню/Menu и изберете Настройки/Settings.
- В Настройки/Settings, скролвате надолу и кликвате върху Разширени/Advanced.
- Отново скролвате надолу и намирате раздела Нулиране и изчистване/ Reset and clean up.
- Сега натискате Възстановяване на настройките към първоначалното им състояние/Restore settings to their original defaults.
- Потвърдете с Нулиране на настройките/Reset settings за да финализирате премахването на Вирус за техническа поддръжка “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED”.
Нулиране на настройките на Safari
Премахнете нежеланите разширения от Safari:
- Кликнете върху Safari > Preferences…/Предпочитания…
- В новия прозорец, изберете Extensions/Разширения.
- Изберете нежеланото приложение свързано с Вирус за техническа поддръжка “YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED” и изберете Uninstall/Деинсталирай.
Изчистете бисквитките и други данни за уеб страници от Safari:
- Кликнете Safari > Clear History…/Изчисти история
- От падащото меню под Clear/Изчисти, изберете all history/цялата история.
- Потвърдете с Clear History/Изчисти историята.
Нулирайте настройките на Safari, ако горните стъпки не са ви помогнали:
- Кликнете върхуSafari > Preferences…/Предпочитания…
- Отидете в раздел Advanced/Разширени.
- Поставете тикче на Show Develop menu/Показване на менюто за разработка в лентата с менюто.
- От лентата с менюто, кликнете Develop, и след това изберете Empty Caches/Изчисти кеш.
След изтриването на тази потенциално нежелана програма и поправянето на всеки един от браузърите Ви, препоръчваме да сканирате компютъра си с добра антивирусна. Това ще помогне да се отървете от регистърни следи от „YOUR APPLE COMPUTER HAS BEEN LOCKED“ Tech Support Scam и също така ще намери свързани паразити и възможни инфекции с малуер. За тази цел можете да използвате нашият най-добър малуер ремувър: FortectIntego, SpyHunter 5Combo Cleaner или Malwarebytes.
Препоръчано за Вас
Не позволявайте на правителството да ви шпионира
Правителствата имат много причини за проследяване на потребителски данни и шпиониране на гражданите, затова е добре да се замислите и да разберете повече за съмнителните практики за събиране на информация. За да избегнете нежелано проследяване или шпиониране, трябва да бъдете напълно анонимни в Интернет.
Може да изберете различно местоположение, когато сте онлайн и имате достъп до желани материали без ограничение на специфично съдържание. Може да се радвате на Интернет връзка без рискове да бъдете хакнати, като използвате VPN услугата Private Internet Access.
Управлявайте информацията, която може да бъде използвана от правителството или трети страни и сърфирайте в мрежата без да бъдете шпионирани. Дори да не участвате в някакви незаконни дейности или се доверявате на избора си на услуги и платформи, имайте едно наум за собствената си сигурност и вземете превантивни мерки като използвате VPN услуга.
Архивиране на файлове в случай на атака на зловреден софтуер
Компютърните потребители могат да понесат различни загуби, които се дължат на кибер инфекции или на техни собствени грешки. Софтуерни проблеми, причинени от зловреден софтуер или загуба на информация, дължаща се на криптиране, могат да доведат до различни последици за устройството ви или дори до непоправими щети. Когато разполагате с адекватни актуални резервни файлове лесно може да се възстановите след подобен инцидент и да се върнете към работата си.
Актуализациите на резервните файлове след всяка промяна в устройството са изключителни важни, за да може да се върнете на точното място, на което сте спрели работа, когато зловреден софтуер или друг проблем с устройството е причинило загуба на информация или е прекъснало работата ви.
Когато разполагате с предишна версия на важен документ или проект, може да избегнете чувството на безсилие и стреса. Доста е полезно в случай на изненадваща зловредна атака. Използвайте Data Recovery Pro за възстановяване на системата.